logo

Vevők, érdeklődők listába terelése

Ügyfelek listába terelése

Ha a listamarketingnek ezt a részét kihagyod, akkor nagyobb hibát követsz el, mintha húsz-ezresekkel gyújtanál be a kályhába.

Azok az emberek, akik már vásároltak tőlünk, vagy legalább betértek az üzletünkbe, már ismernek minket, tudnak rólunk. Tudják, hogy létezünk, tudják, hogy mivel foglalkozunk, és – reményeink szerint – jó véleménnyel vannak rólunk. Őket beterelni a listánkba nem túlságosan bonyolult és arra sem kell túl nagy energiát fektetni, hogy előkészítsük a számukra nyújtandó szenzációs ajánlatot.

De persze ezt sem szabad rosszul elvégezni, ennek is megvan folyamata, a koreográfiája.

Két féle feladatod van:

A korábbi ügyfeleknek

Ha már több éve működő vállalkozó vagy, akkor minden bizonnyal rendelkezel azoknak az elérhetőségi adataival, akik már vásároltak Tőled. Lehet, hogy névjegykártya gyűjtemény formájában, lehet, hogy a titkárnőd noteszában, lehet, hogy a telefonodban, lehet, hogy a számlázó programodban (vagy számla tömbödben) lehet, hogy rendezetten, lehet, hogy totál rendezetlenül, de rendelkezel egy – valószínűleg – jelentős méretű listával. A feladat a következő: rendezd az adatokat excell táblába, importáld be a listakezelő programodba, és küldj nekik egy következő tartalmú emailt: Kedves /név/! Örömmel tájékoztatlak, hogy cégünk megújult és három új termékkel bővült a kínálatunk. Ezeket a termékeket most vezetjük be, és Neked, mint régi kedves ügyfelünknek van egy extra ajánlatunk….. A levél végén pedig írjuk ezt: Kérjük hozzájárulásodat, hogy a jövőben emailben megkeressünk, ha olyan ajánlatunk van, amit csak a korábbi ügyfeleinknek ajánlunk fel, illetve ha egyéb hasznos hírünk van a számodra. Amennyiben nem szeretnél többé emailt kapni tőlünk, akkor kérjük, hogy kattints a levél alján található leiratkozás linkre.

Mi tehát a lényeg:

  • Legyen apropója a levelünknek.
  • Ajánljunk fel valami értéket (kedvezmény, kupon, ajándék stb.) hogy bizonyosan örüljenek a megkeresésünknek.
  • Kérjük a hozzájárulásukat, hogy a jövőben is megkereshessük őket.
  • Biztosítsuk az ellenkezés lehetőségét. Aki nem kér belőlünk, az iratkozzon le.

A jövendőbeli ügyfeleknek, érdeklődőknek:

Itt az a legfontosabb, hogy alakítsunk ki egy processzust, egy pontos folyamatot, amivel elegánsan, szerethetően rábírjuk a látogatóinkat, érdeklődőinket, vásárlóinkat, hogy szívesen csatlakozzanak a listánkhoz.  Van egy mondás: pénzt csak pénzzel lehet keresni. Én egy kicsit módosítom: értéket csak értékkel lehet termelni. Azt kérjük az üzletünkbe betérőktől, hogy tarthassuk velük a kapcsolatot. Az idejüket, a figyelműket kérjük. Ők ezzel fizetnek. Ez nekünk érték, tehát nekünk is értéket kell adni. Az általunk adott érték lehet egy kedvezmény kupon, egy első vásárlási ajándék, egy ajándék kedvezmény kártya stb. Lényeg, hogy értéket adjunk értékért.

De visszatérve a kezdő mondathoz: ez a művelet (kupon, ajándék, kártya átadása, és az elérhetőség elkérése) legyen kidolgozott, betanult, kipróbált, olajozott folyamat. E nélkül nem megy. Ha esetlegesen, „bénázva” összevissza magyarázzuk el az ügyfelünknek, hogy mit is akarunk, és neki ez miért előnyös, akkor nem fog működni a dolog. A „hova is tettem a kedvezmény kupont?” meg a „bocsánat, tollal átjavítom e kedvezmény mértékét” és ehhez hasonló egyéb szituációk már az elején vetnek véget egy gyümölcsözőnek ígérkező partneri kapcsolatnak.

A lényeg:

  • Adjunk, ha kapni szeretnénk!
  • Dolgozzunk ki egy folyamatot, teszteljük és vezessük be!

Mint látható, a vevőink, érdeklődőink beterelése a listánkba nem igényel sem nagy erőfeszítést, sem különösebb technikai apparátust. Ez egy igazi „kár lenne kihagyni” terület.

A következő rész az események listaépítési lehetőségeiről szól.