logo

Profil kialakítás

profil kialakitas

Felépítettük az alapokat. Van listánk és kommunikálunk a tagjaival. Meggyőztük a lista tagokat, hogy mi vagyunk a legjobbak, és hogy csak minket érdemes választania. Most egy fokozattal feljebb kapcsolunk. Most azt készítjük elő, hogy személyre szabott ajánlatot tudjunk küldeni.

A személyre szabott ajánlatnak van egy utolérhetetlen lélektani előnye. A személyre szabott, visszautasíthatatlan ajánlat olyan formában és olyan tartalommal készül, amire szinte lehetetlen nem reagálni. Az ügyfelünk azt fogja érezni, hogy:

  • Ezek tényleg tudják, hogy nekem mire van szükségem
  • Ezek személyesen nekem készítették az ajánlatukat
  • Ezek tényleg kiemelten foglalkoznak velem.

Hogyan tudjuk ezt elérni? Ki kell alakítanunk az ügyfeleink személyes profilját!

 

Nézzünk egy példát! Autókereskedésünk, autószervizünk van. Miket kell tudnunk az ügyfelünkről?

  • Milyen autója van, típus, szín, évjárat, műszaki vizsga esedékessége, időszakos szerviz esedékessége,
  • Autó használati szokások, (családi használatban van az autó, vagy a házastársnak saját autója van?)
  • Nyaralási, síelési szokások, ezek gyakorisága.
  • Legnagyobb probléma az autójával kapcsolatban. Pl.: felesége gyakran összetöri, vagy sokat fogyaszt, jön a harmadik gyerek és nem férnek el benne, stb.
Ezeket az információkat részben a normál üzletmenetben szerezzük meg (feljegyezzük, hogy a következő alkalommal esedékes lesz új garnitúra nyári gumi vásárlás) részben pedig az emailes kommunikáció során tudjuk meg.(a rendszerünk rögzíti, hogy mely leveleinket olvasta el, nyitotta meg a benne található linket, reagált a benne található tartalomra, mit válaszolt a kérdéseinkre stb.)

Ha rendszeresen kommunikálunk – hírlevelezünk – és a személyes kapcsolatból adódó információkat is rögzítjük az adatbázisunkban, akkor egy idő után tudni fogjuk az ügyfelünkről, hogy mely termékünkre, mely szolgáltatásunkra vágyik leginkább, mely termékünk, szolgáltatásunk a legelőnyösebb a számára.

  • Mikor kell szervizbe hozni az autóját?
  • Mikor esedékes új autógumikat vásárolnia?
  • Milyen autó típus tesztvezetésére (családi vagy sportos autó) érdemes elhívnunk?
  • Ajánljunk-e neki alacsony önrészű cascót?

Összefoglalva:

  • A személyes ügyfélprofilt az adatbázisunkban, az ügyfél listakezelő rendszerünkben alakítjuk ki.
  • Az adatok egy részét az üzletmenet során tudjuk meg az ügyfeleinkről.
  • Az adatok egy másik részét az email kommunikáció alapján regisztrálja a rendszerünk.
  • Az adatbázisunkban rögzített információk alapján személyre szabott ajánlatot tudunk küldeni az ügyfeleinknek.
  • A személyre szabott – az ügyfél igényeihez illeszkedő és megszemélyesített – ajánlatot a rendszerünk küldi ki az ügyfeleinknek.

A személyre szabott, visszautasíthatatlan ajánlattal a következő részben foglalkozunk.