Felépítettük az alapokat. Van listánk és kommunikálunk a tagjaival. Meggyőztük a lista tagokat, hogy mi vagyunk a legjobbak, és hogy csak minket érdemes választania. Most egy fokozattal feljebb kapcsolunk. Most azt készítjük elő, hogy személyre szabott ajánlatot tudjunk küldeni.
- Ezek tényleg tudják, hogy nekem mire van szükségem
- Ezek személyesen nekem készítették az ajánlatukat
- Ezek tényleg kiemelten foglalkoznak velem.
Hogyan tudjuk ezt elérni? Ki kell alakítanunk az ügyfeleink személyes profilját!
Nézzünk egy példát! Autókereskedésünk, autószervizünk van. Miket kell tudnunk az ügyfelünkről?
- Milyen autója van, típus, szín, évjárat, műszaki vizsga esedékessége, időszakos szerviz esedékessége,
- Autó használati szokások, (családi használatban van az autó, vagy a házastársnak saját autója van?)
- Nyaralási, síelési szokások, ezek gyakorisága.
- Legnagyobb probléma az autójával kapcsolatban. Pl.: felesége gyakran összetöri, vagy sokat fogyaszt, jön a harmadik gyerek és nem férnek el benne, stb.
Ha rendszeresen kommunikálunk – hírlevelezünk – és a személyes kapcsolatból adódó információkat is rögzítjük az adatbázisunkban, akkor egy idő után tudni fogjuk az ügyfelünkről, hogy mely termékünkre, mely szolgáltatásunkra vágyik leginkább, mely termékünk, szolgáltatásunk a legelőnyösebb a számára.
- Mikor kell szervizbe hozni az autóját?
- Mikor esedékes új autógumikat vásárolnia?
- Milyen autó típus tesztvezetésére (családi vagy sportos autó) érdemes elhívnunk?
- Ajánljunk-e neki alacsony önrészű cascót?
Összefoglalva:
- A személyes ügyfélprofilt az adatbázisunkban, az ügyfél listakezelő rendszerünkben alakítjuk ki.
- Az adatok egy részét az üzletmenet során tudjuk meg az ügyfeleinkről.
- Az adatok egy másik részét az email kommunikáció alapján regisztrálja a rendszerünk.
- Az adatbázisunkban rögzített információk alapján személyre szabott ajánlatot tudunk küldeni az ügyfeleinknek.
- A személyre szabott – az ügyfél igényeihez illeszkedő és megszemélyesített – ajánlatot a rendszerünk küldi ki az ügyfeleinknek.
A személyre szabott, visszautasíthatatlan ajánlattal a következő részben foglalkozunk.