logo

A lista építése

listaepitesnagy

A listamarketing első lépése az adatbázis, a lista felépítése.

Ehhez egy picit másként kell gondolkodnunk, mint ahogy eddig szoktunk.

A különbség abban rejlik, hogy a vállalkozásunk látóterébe kerülő valamennyi érdeklődőt, potenciális, és tényleges vevőt, partnert és együttműködőt, honlapunkra kattintót és az üzletünkbe betérőt megszerzünk a listánk, az adatbázisunk számára.

Az első szándékunk nem az azonnali eladás – ez Interneten keresztül amúgy is nagyon nehéz – hanem csak ennyi: kerüljön be az adatbázisunkba!

Ezzel természetesen nem azt mondom, hogy ha egy vevő a pénztárunk előtt áll, és tartja a kezében a pénzt, akkor azt ne fogadjuk el. De azt azonban mondom, hogy a vásárlóban ne csak az azonnali üzletet lássuk. Egy vásárló akkor a legértékesebb a számunkra, ha később visszatérő vásárló lesz.

Építsük tehát a listánkat!

Gondoljunk csak bele: ha a vállalkozásunknak csak heti 10 új ügyfele van, akkor is egy év alatt – csak azzal, hogy rögzítettük a vásárlóink elérhetőségét – több mint 500 elemmel bővül a listánk.

hirlevel

Nem beszélve azokról a vállalkozásokról, akkor már évek óta működnek, és bármilyen formában – névjegykártyán, számlázó programban, a telefonunkban stb. – de rendelkeznek egy hatalmas ügyfél állománnyal. Ebben az esetben az az első teendőnk, hogy ezeknek az ügyfeleknek az adatait egy kezelhető adatbázisba rendezzük. Rögtön rábukkantunk egy aranybányára. Rögtön rábukkantunk egy aranybányára.

De tegyük meg ugyanezt az érdeklődőkkel, az árajánlat kérőkkel is. A honlapunkra látogatóknak ne akarjuk első körben eladni a főtermékünket, vagy a prémium termékünket, hanem arra törekedjünk, hogy megadják az adataikat, és bekerüljenek a listánkba.

Ez az első, de egyben egy folyamatos, állandó teendőnk is.

Építsük a listánkat!

A következő lépésünk a listával való aktív kapcsolattartás. Erről szól a következő rész.

ps: a listánk építésének, bővítésének további lehetőségeiről még sokat fogunk beszélni