logo

Kommunikáció a lista tagokkal

kommunikacionagy

 

Az első lépesben összeállítottunk a partnereinkből a kezdő listánkat. Itt az ideje a kapcsolattartásnak. Kezdjünk el velük kommunikálni. A kommunikációval – nevezzük így: a hírlevelezéssel – több legyet ütünk egy csapásra. Csak néhány a sok előny közül:

  • Nem feledkeznek meg rólunk
  • Szakértői státuszt építünk
  • Direkt úton tudjuk értesíteni az ügyfeleinket a legérdekesebb ajánlatainkról
  • Információt, véleményt tudunk gyűjteni az ügyfeleinktől
  • Tervezhetővé tudjuk tenni az eladásainkat, az akcióinkat, az új termék bevezetéseinket

 

A siker azonban a JÓ kommunikáción múlik.

Tapasztalatom szerint a leggyakrabban a lista tagokkal való nem megfelelő kommunikáláson szokott elbukni a listamarketing sikere.

Nézzük a leggyakoribb hibákat amit hírlevelezéssel el tudunk követni:
    1. A kommunikáció egyenlő az árlista, vagy az aktuális akciók kiküldésével. Gondoljunk bele: ez olyan mintha a TV-ben kizárólag csak reklámok mennének. Érdekelne ez valakit? Az ügyfelekkel való kommunikáció 10 de maximum 20%-a legyen termék promó. Higgyük el, nem azért iratkoznak fel a hírlevelünkre, nem azért egyeznek bele, hogy küldhetünk emaileket, mert hetente szeretnék újra látni a termékeink listáját. A leveleinknek érdekesnek, értékesnek, hasznosnak, szórakoztatóknak kell lenniük, különben villámgyorsan leiratkoznak a listánkról, vagy – és talán még rosszabb – nem nyitják meg a leveleinket.
    2. Ritka kommunikáció. Ha csak ritkán, néhány havonta kommunikálunk a listánk tagjaival, akkor azt érjük el, hogy megfeledkeznek rólunk. Nem fognak emlékezni a feladóra, spamnek gondolják, és törlik az üzenetet. De ha még pokoli szerencsénk is van, és megnyitják a levelünket, akkor sincs sok esélyünk, hogy a kéthavonkénti levelezésünknek erős hatása tud lenni.
    3. Rendszertelen kommunikáció. A rendszeresség nem elengedhetetlen része a listamarketingnek, de ha meg tudjuk valósítani, akkor sokkal sikeresebb lesz a kommunikációnk. Ha olyan termékünk van, amit rendszeresen vásárolnak az ügyfeleink, akkor egy rendszeres, ugyanabban az időben küldött hírlevéllel nem csak vásárlást tudunk generálni, de kifejezetten hálásak is lesznek az ügyfeleink, hogy emlékeztettük őket. Nem beszélve a megbízhatóságunk, a presztízsünk növeléséről.
    4. Idejét múlt technológiát alkalmazunk.  Nem állítom, hogy nem lehet elkezdeni a listamarketinget Thunderbird-del, vagy Outloo-kal. De két dolog biztos: A megfelelő technológia hiánya nagyon hamar korlátja lesz a hatékonyságnak és rengeteg kézenfekvő lehetőségtől megfosztjuk magunkat. (+ meg fogunk egy idő után bolondulni) Itt el kell oszlassak egy tévedést. A korszerű technológia NEM drága. Sőt! Amit én használok, az ingyenes – az összes szolgáltatása – igénybe vehető. Csak egy bizonyos mennyiség felett kell fizetni.
    5. Túlságosan szakmai a nyelvezetünk. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy nagyon szakzsargonban, vagy – a szakmai precízség miatt – a laikusok számára érthetetlenül fogalmazunk. Két dolgot ne felejtsünk el:
      1. A hírleveleinket nem teljes koncentrációval olvassák.
      2. A hírleveleinket nem szakembereknek írjuk.

     Fogalmazzunk érthetően, mindenki számára világosan!

Foglaljuk össze, hogy miképpen kommunikáljunk!

Érdekes, hasznos, szórakoztató, értékes tartalmakat küldjünk. Az árlista, az akció NEM EGYENLŐ a hírlevéllel!

Kerüljük a szakzsargont, érthetően, könnyen befogadhatóan írjunk!

Írjunk rendszeresen! Egy tanács: ne vállaljuk túl magunkat! Célozzuk meg a két hetenkénti hírlevelet, és amikor már belejöttünk, akkor térjünk át a heti gyakoriságra.

És akkor most vágjunk bele! Tudom. Minden kezdet nehéz. Ezért most mondok egy egyszerű ötletet az első 10-20 hírleveled témájának.

A legjobb kezdés a hírlevelezésre a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszaid. És hogy ez igazán izgalmas legyen ezért a hírlevélben azokat a kérdéseket is tedd fel, és válaszold meg, amiket az ügyfeleid nem tettek fel, de fel kellett volna, hogy tegyenek.

Például: Napelemeket, napkollektorokat forgalmazó céged van.

Kérdés: Mennyi időnként kell karbantartani, szervizelni a készüléket?

Válasz: Egyes olcsóbb, gyenge márkájú, vagy márka nélküli készülékekhez, évente bizonyosan ki kell hívni a szerelőt. Ennek az az oka, hogy az egész éves szélsőséges időjárási kitettséget (nyáron a tető 80 fokra is felhevülhet) a gyengébb minőségű anyagok rosszul tolerálják.

Éppen ezért, az általunk forgalmazott termékek kiváló minőséget képviselnek, mert egy napelemet az ember 25-30 évre vásárol, és csak akkor lesz rentábilis a beruházás, ha nem igényel további jelentős ráfordítást a készülék.

Ezzel a hírlevéllel nem csak egy fontos aggályt sikerül eloszlatnod, hanem beviszel egy komoly gyomrost az alacsonyabb árral versengő vetélytársadnak is. Egy ilyen hírlevélben akár konkrét összegekkel is le lehet vezetni, hogy az olcsóbb miért lesz drágább, és miért válasszon téged akkor is, ha a te terméked drágább mint a konkurensedé.

Ezekkel a hírlevelekkel, hasznos értékes információkat adunk az ügyfeleinknek, formáljuk a szakértői presztízsünket, és kezdünk befészkelődni a potenciális vevőnk agyába, mint a legjobb megoldást nyújtó eladó.

A következő feladatunk, hogy információkat tudjunk meg a potenciális vásárlónk terveiről. Erről szól a következő lépés.