logo

Események

Lista építés eseményen

Kaptál már logóval ellátott céges tollat? Vagy valami hasonló „céges ajándékot”? Egész biztosan. És volt valami eredménye? Vásároltál tőlük? Szinte biztos, hogy nem. Vajon miért?

Szögezzünk le valamit: minket, a vállalkozásunkat a vevők érdeklik. Azok az emberek, akik vásárolnak tőlünk. Nem barátokra, követőkre, rajongókra, kommentelőkre, lájkolókra, olvasókra, látogatókra – és még folytatható a sor – van szükségünk, hanem vevőkre. Ha tehát egy látogatónk, érdeklődőnk megragad az előbbi felsorolás egyikén, abból nekünk nincs profit. A vevő pedig egy önző lény. Azt keresi, és azt teszi ami előnyös neki. Előnyös neki kibogarászni a tollon levő elérhetőségünket? NEM. Hacsak nem tesszük egyértelművé számára, hogy ez igenis előnyös neki. Valamint: pontosan meg is mondjuk, hogy mit tegyen ennek az előnynek a megszerzéséért.

Hogyan használjuk ki az eseményeket?

Minden olyan esemény, ahol találkozhatunk a célpiacunkkal jó alkalom arra, hogy gyarapítsuk a listánkat. De ennek van egy szigorú forgatókönyve. Egy előadás, egy kiállítás, a szórólapozás, névjegykártya, vagy céges toll osztogatás, csak akkor hasznos, ha a megszólított féllel egyértelműen közöljük, hogy:

  • Milyen előnnyel jár számára, ha elfogadja a szórólapunkat, vagy névjegykártyánkat, és
  • Pontosan megmondjuk neki, hogy mit tegyen ennek érdekében.

Hogy’ nézzen ki tehát egy névjegykártya?

A névjegykártya hátoldalán legyen ez:

Mit kell tennem, hogy végre sikeres legyen az én cégem is az Interneten.

Megmutatom. Töltsd le ingyen az online marketing mantrát.

http://onlinemarketinges.hu/ezzel-kezd/ + egy QR kód.

Megmondjuk, hogy milyen előnyt kínálunk, és azt is, hogy mit tegyen. Cserébe pedig megkapjuk az elérhetőségét, és így már mi tudjuk irányítani a vásárlási folyamatot.

Névjegykártya cserénél még bevethetjük azt a trükköt is, hogy több névjegyet kérünk a cserepartnerünktől, azzal az indokkal, hogy ez biztosan érdekli néhány partnerünket, és ha megengedi, akkor mi is többet adunk, hátha az ő partnerei között is lenne, akinek szívesen odaadná a mi kártyánkat. Ezzel még némi „virális hatást” is el tudunk érni.

Ha terméket forgalmazunk, akkor adhatunk kedvezmény kupont, ajándék bónt, vagy termékmintát is. De minden esetben törekedjünk arra, hogy cserébe megkapjuk az elérhetőségét. Lehet, hogy ehhez be kell vetnünk egy nyereményjátékot, lehet, hogy kicsit bonyolultabbá válik a folyamat, de hidd el: Megéri!

Összefoglalva:

Az események (találkozók, előadások, kiállítások) remek alkalmak a vevőszerzésre. De ehhez először be kell őket terelni a listádba. Egy lépésben itt is nagyon nehéz eladni. A listánkhoz pedig csak akkor hajlandó bárki is csatlakozni, ha megmondjuk, hogy ez miért előnyös számára, és kiadjuk az utasítást: tedd ezt!

Nagyon fontos zárszó: (és egy fontos utasítás tanács a végén)

Összefoglaltuk a három legfontosabb területet, amivel könnyen, gyorsan és olcsón tudod építeni a listádat. Most jön a feladat: Állítsd fel a listaépítő folyamatokat! Most!

  • Tedd tapadóssá a honlapodat!
  • Keresd meg a korábbi ügyfeleidet, és tereld be őket a listádba!
  • Alkosd meg azt a processzust, amivel az új vevők és érdeklődők is listatagokká válnak!
  • Alkosd meg azt a processzust, amivel az eseményeken betereled az embereket a listádba!

Láss neki azonnal!