logo

Call to action

Call to action

Végre elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor megtérül az eddigi munkánk. Megtérül, hogy listát építettünk, megtérül, hogy időt fordítottunk a hírlevelezésre, megtérül, hogy rendelkezünk egy csomó információval  az ügyfeleinkről.

Itt az ideje, hogy adjunk egy olyan ajánlatot, amit az ügyfeleink nem tudnak vissza utasítani.  

Egy kis helyzetelemzés.

  • Van egy csinos méretű listánk.
  • A lista tagoknak rendszeresen hasznos érdekes és értékes információkat küldtünk.
  • A lista tagok szemében megbízható, szakmájához nagyon értő, az ügyfeleivel személyesen törődő partner képét alakítottuk ki magunkról.
  • Rengeteg információnk van az ügyfeleinkről. Tudjuk a számunkra fontos és hasznos fogyasztási szokásaikat, ismerjük azokat a problémáikat, vágyaikat, amikre mi tudunk megoldást nyújtani, és tudunk hatni az ügyfeleink probléma tudatára.

Hát akkor: Call to action!

Konkrét példának nézzünk egy autókereskedést:

Tapasztalatom szerint – legjobb esetben is – maximum egy sablon értesítést küldenek ki a kereskedők, miszerint a „legkedvezőbb áron, meg 45% kedvezménnyel vásárolhatunk náluk gumiabroncsot

Ezeknek az értesítéseknek, hírlevélnek álcázott ajánlatnak a hatásfoka a nullához közelít.

Az ilyen ajánlatból semmit nem tud meg az ügyfél, hogy az ő autójára mennyibe kerülne egy abroncs garnitúra, valóban jó-e ez az ár és – végül – semmit nem tesz ilyen hírlevél a problématudat kialakítása, vagy erősítése érdekében. (Valóban kell ez most nekem? Mit kockáztatok ha nem veszem meg? Ne vegyek inkább a Tescóban?)

Mi tudunk ennél sokkal jobb és sokkal hatásosabb ajánlatot is küldeni.

Mennyivel erősebb egy ilyen üzenet:

Tisztelt Kerti úr!

Az előző abroncs csere alkalmával, a munkatársunk megvizsgálta az Ön KCK 771 rendszámú autójának a nyári abroncsait, és megállapította, hogy ezekkel a gumikkal már nem biztonságos közlekedni. Tudjuk, hogy Önnek mennyire fontos a családja biztonsága, ezért Önnek tisztelt Kerti úr, mint régi kedves ügyfelünknek összeállítottunk egy rendkívüli kedvező ajánlatot. Az Ön autójára ….” 

És itt egy személyre szabott, a gépkocsi használatot figyelembe vevő, pontos árat tartalmazó ajánlat következik. Az oldal alján egy időpont egyeztető űrlap következik, vagy esetünkben az a legjobb, ha csak azt kérjük az ügyfelünktől, hogy pipálja ki az űrlapon a csekkbokszot, küldje vissza, és akkor mi hívjuk őt időpont egyeztetés végett.

Ezzel az egyszerű példával azt kívántam bemutatni, hogy nagyon egyszerűen tudunk tömeges kiküldeni olyan ajánlatokat, amik nagy hatékonysággal idéznek elő vásárlást.

Tudnod kell azonban azt is, hogy ez csak a kezdet. Ebben a négy lépesben leírt módszerrel alapvetően alakítható át a teljes értékesítő rendszered, és válik az eddiginél sokkal, de sokkal eredményesebbé, és sokkal több pénzt termelővé.

Kezdd el a listamarketinget még ma!